SanneInAustralia.reismee.nl

SurfCamp

Daar zit je dan, in het ziekenhuis in Sydney met je been gebroken... Grapje haha, ik heb surfcamp overleeft. Ik heb er wel een paar blauwe plekken, schrammen en een gekneusde teen aan overgehouden maar daar blijft het gelukkig bij.

Ik weet dat het even een tijdje heeft geduurt voor een verhaal maar dat komt voornamelijk omdat het Wi-Fi te slecht is. Ik kan appen, maar daar blijft het bij. Op surfcamp heb ik helemaal geen Wi-Fi gehad want dan moet je een met de natuur zijn of whatever. Je kon in een hangmat chillen, dus dat heb ik gedaan in plaats van Wi-Fi. Naast dat heeft ook mijn tablet besloten om kapot te gaan.

Surfen is moeilijk. Op tv lijkt het zo makkelijk, gewoon opstaan en met de golf mee. Maar dat is het dus niet, het opstaan is juist het moeilijkste gedeelte. Maar ik had het, eindelijk, na 4 lessen onder de knie. En het surfen opzich is niet zwaar het is vooral tegen de golven inlopen en de klappen die je van sommige golven krijgt die het zwaar maken. Ik ben een paar keer een paar meter onder water meegesleurd door een golf, daarna ging ik gewoon weer vrolijk verder.
We hebben in totaal 8 lessen gehad van twee uur en dat merk je. Ik heb de hele week geleefd met ontiegelijke spierpijn en rusten kon je niet echt want ik had elke dag 2 lessen van 2uur, je kon ze wel overslaan maar dat wilde ik niet. Door de spierpijn heen.
Er zijn tijdens het surfen foto's gemaakt, zodra ik daar een mooie tussen vind zal ik er eentje hier opzetten. Een wetsuit is niet echt geschikt voor mijn lichaam dus alvast sorry voor de schokkende beelden.

Ik ga voortaan door het leven als "Sam" btw. Bij elke buitenlander die ik tegenkom moet ik uitleggen hoe je mijn naam zegt, daar heb ik nu al geen zin meer in haha.

Ik heb ook al een avond op het strand gezeten met een groep van het surfcamp. Allemaal in een kring, met een biertje natuurlijk. En de sterrenhemel is hier geweldig, omdat Australië vooral veel natuur is heb je niet zoveel lichtvervuiling zoals bij ons. Daardoor kan je een deel van het melkwegstelsel zien. Het was een mooie avond, zeker een om niet snel te vergeten.

Ik vind het heel jammer dat de week afgelopen is, tijd gaat hier zo snel. Ik heb het echt naar mijn zin gehad en ik wil zeker hier in Australië nog een paar keer gaan surfen als ik de kans heb.
Na dit weekend ga ik precies plannen wat ik allemaal ga doen, misschien al bus reizen boeken langs de oostkust. Ik moet ook even gaan kijken voor een baan voor een weekje dat ik wat extra geld heb en meer kan uitgeven. Dit ga ik even overleggen met mensen van Work&Travel. De reis gaat dan pas echt beginnen, tot nu toe ben ik nog gewoon een toerist in Sydney geweest met mensen die ik ken.

Ik ben ook al iets kwijt en er is al iets van me gestolen. Op de een of andere manier is mijn zonnebril spoorloos verdwenen, ik heb echt geen idee wat ik er mee gedaan heb. Gelukkig kan ik zo weer een nieuwe kopen.
Iemand heeft dus mijn slippers gestolen/geleend en niet meer teruggeven. Om van het surfcamp naar het strand te gaan moesten we best een stuk lopen. En sommige stukken doen pijn op de blote voeten dus iedereen doet slippers aan en legt die dan ergens op het strand. Ik ben bijna elke dag op mijn blote voeten naar het strand gelopen maar omdat ik pijn had aan mijn voeten ben ik een dag op slippers naar het strand gegaan. Dat was de laatste keer dat ik ze zag :( . Dan ook maar nieuwe slippers kopen.

Nu zit ik weer in een nieuw hostel waar we weer gewoon Wi-Fi hebben. Het hostel is oke, geen super hostel maar ik kan hier overleven. Ze hebben hier netflix in de tv room dus daar maak je mij gelukkig mee.

Dit weekend is in heel Sydney mardi gras, een gay parade. Het is blijkbaar nog groter dan in Amsterdam dus dat gaan we even bekijken

Ik update weer als ik kan en iets meegemaakt heb natuurlijk

Reacties

Reacties

Suus

Super vet dat je op surfcamp bent geweest!
Wat een ervaring!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!