SanneInAustralia.reismee.nl

Whitsundays

Australie blijft me verbazen en ik maak dingen mee waar ik alleen van had kunnen dromen. Afgelopen weekend (zaterdag tot maandag) heb ik op een boot geleefd, een zeilboot. Een aparte ervaring maar zeker een leuke.
Het 's ochtends ging om half 7 het alarm en dan word je wakker op een boot. Het slapen ging moeilijk omdat het stormde in nacht en de boot vrij heftig op en neer ging en daarnaast was het lekker warm in de ruimte waar we sliepen. Na het ontbijt gingen we snorkelen. We moesten een stingray-pak aan om het gevaarlijk is omdat er vrij veel kwallen en stingrays in het water daar zitten. Ze verplichten het meer uit voorzorgsmaatregelen, het gebeurt niet vaak dat iemand wordt gebeten maar als het gebeurt is de pijn heftig en het pak voorkomt het. Whitsundays ligt in het Great Barrier Reef, dus daar heb ik al een deel van gezien. Het is heel indrukwekkend om te zien, napoleonvissen (kunnen 2.30m lang worden) die gewoon vlak langs je zwemmen. Duizende vissen om je heen met op de achtergrond het ongeloofelijke koraal. Kan nog steed niet helemaal verwerken wat ik allemaal heb gezien omdat het zo mooi was.
Naast het snorkelen zijn we ook naar whithavenbeach geweest, een van de mooiste stukjes van Australie, ook een plek waarvan je niet kan geloven dat je er echt bent. Ik zal wat fotos op de blog zetten van het uitzicht. We zijn een paar keer gaan snorkelen en een paar van de groep hebben een waterschilpad gezien, ik helaas niet. Ik heb nog een hele dag snorkelen in Cairns dus misschien zie ik er daar een.
De tweede nacht werd ik wakker door de regen en niet omdat ik regen hoorde maar omdat ik het voelde. Mijn bed lag naast het trapje naar het dek en de wind stond zo dat ik het voelde, gelukkig was het maar een kleine bui en kon ik daarna weer gewoon verder slapen.

Nu zit ik nog in Airlie Beach en hier in helemaal niks te doen, ik hoef alleen nog maar morgen te overleven en dan ga ik naar Magnetic Island. Ik heb eigenlijk geen idee wat het inhoud maar ik weet dat er een koala sanctuary is en dat ik op de foto ga met een koala. Natuurlijk een must wanneer je in Australie bent.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!