SanneInAustralia.reismee.nl

Airlie Beach

Het is alweer een tijdje geleden sinds ik mijn blog geudate heb en er is ook genoeg gebeurt om te vertellen. Ik begin bij het begin, Fraser Island.
Het is een van de mooiste plekken die ik tot nu toe gezien heb, van meren met een spierwit strand tot regenwoud met tea tree meren. Het is het grootste zandeiland ter wereld en er bestaat geen mooiere plek op de wereld om je verjaardag te vieren. Heel vaak ligt de ervaring wat je hebt voor een groot deel aan de groep, ik had geen betere groep kunnen krijgen denk ik. Vanaf dag 1 was er al meteen een band met de groep en we hebben de grootste lol gehad.
Ik heb ook weer een paar nieuwe drankspelletjes geleerd, wat natuurlijk altijd handig is. Wat is wel op het begin moeilijk vond was het feit dat ik alleen was, er waren in totaal 32 man waarvan er maar 3 alleen reisde. Daar heb ik rest van het weekend gelukkig geen last van gehad. Na Fraser Island hebben we met z'n alle in het hostel nog gefeest. Een mooie afsluiting van een mooi weekend.

Nu bevind in me in AirlieBeach. Hiervoor heb ik een dag in 1770 gezeten. Het heet zo omdat Captain Cook in 1770 dit deel van Australie ontdekte. Het is een schattig klein dorpje, met hele aardige locals. Ik zat in het hostel op de bank gebruik te maiken van de wifi en toen kwam er opeens een oude man naar me toe of ik mee wilde naar het oude centrum, dan zou die wat over de stad vertellen. Als ik in Nederland was een oude man kwam naar me toe om mee te gaan in zijn auto zou ik nee zeggen en weglopen, maar hier was het een goede keuze om mee te gaan. Hij heeft me naar het oude centrem gebracht en op plekken waar ik alleen niet naartoe zal lopen. Het mooiste van alles, hij was de kok van het hostel. Elke avond is een deal, voor $7 hoofdgerecht en voor $4 dessert. Toen we terugkwamen en zag dat ik mijn avondeten (soep uit blik) ging klaarmaken zei die dat hij mij wat gratis eten zou geven. Chili concarne, ik moet zeggen het was een van de beste maaltijden sinds ik in Australie ben. Hij heeft me daarna ook nog een crepe gemaakt met banaan, ananas, chocosaus, honing en ijs.
Ik heb een maaltijd, waar de rest van het hostel $11 voor betaalde helemaal gratis gekregen, ik klaag niet.
Het was in het algemeen ook een goed hostel, helaas was ik daar maar voor een nachtje.

De helft van de Fraser groep reist ook de oostkust omhoog dus ik ben ze sinds Fraser al een paar keer tegen gekomen. Ze zitten nu ook in hetzeflde hostel als mij. Toch fijn om wat vrienden om je heen te hebben om mee te praten.

Dit weekend ga ik naar the whitesundays. Ik zit dan een heel weekend op een boot en ga snorkelen en naar whitehaven beach. Ik ben eens benieuwd naar dat want ik hoor daar super verhalen over. Sommige mensen zeggen zelfs dat het mooier is dan Fraser, maar dat kan ik op dit moment niet geloven.

Reacties

Reacties

Mathje Thewessen

Fijn te horen dat je het leuk hebt (gehad) en dat er nog wat moois op je programma staat.
Love you. ????????

Mathje Thewessen

Die vraagtekens waren kusjes maar dat geeft hij niet aan.

Marianne

Siek te lezen dat je veel ziet, plezier hebt en goed eten hebt gehad. Die crepe is misschien een idee als toetje op de kaart bij je werkgever. hahahaha.
Sanne geniet ze nog daar :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!