SanneInAustralia.reismee.nl

Great Barrier Reef

Aan alles komt een eind, dus ook aan mijn reis. Ik heb al mijn avonturen gehad en heb nu nog een paar dagen om bij the lagoon te gaan liggen en even bij te kleuren voordat ik naar huis ga.

Vandaag heb ik wat ik absoluut wilde doen in Australie, gesnorkeld in het great barrier reef en het was geweldig! Ik snap nu ook wel waarom het great barrier reef langszaam aan het sterven is, mensen. Een opmerkelijk groot aantal snapt niet dat koraal dood gaat door de kleinste aanraking door mensen. Ik heb vandaag zo veel koraal dood zien gaan dat het pijn deed. Mensen die op het koraal gaan staan omdat ze niet kunnen zwemmen of gewoon dingen oppakken. Ze moeten het verbieden voor die mensen om ooit nog in de beurt te komen van het reef.
Ondanks dat was het geweldig om te zien. Duizende vissen met een kleurrijk koraal op de achtergrond. We hebben op twee verschillende plaatsten gesnorkeld en dat heb ik ook gedaan. Ik denk dat ik altijd een van de eerste was die het water inging en een van de laatste die eruit kwam. Je kan mij in het water droppen en ik zou er de hele dag kunnen spenderen, wel met wat eten natuurlijk. Er waren mensen die 5 minuten het water ingingen en het dan gezien hadden, die mensen snap ik niet.

Dit was een van de honderd hoogtepunten van mijn reis en zeker iets dat ik niet snel zal vergeten. Ik heb helaas zelf geen fotos onderwater gemaakt, dus ik kan jullie nooit laten zien wat ik daar precies zag. Je kon fotos kopen voor $10 . Ik vond dat ik er wel een moest kopen en dat heb ik gedaan en ik weet niet wat ik doe maar ik krijg hier op de een of andere manier veel gratis. Ik kon niet kiezen tussen twee fotos dus degene die de fotos maakte heeft ze me allebei gegeven. Waar andere $15 voor twee betalen heb ik $10 betaald. Mij hoor je niet klagen.

Ik ga nu nog een paar dagen niks doen en in de zon liggen en over 8 dagen ben ik (helaas) weer in Nederland

Reacties

Reacties

Margo

Mooi om je verhalen te lezen. De indrukken die je op doet zal je nooit kunnen beschrijven. Geniet nog even van de tijd dat je daar bent. En ook al kun je niet alles beschrijven,we zijn toch heel nieuwsgierig naar alles wat je te vertellen hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!