SanneInAustralia.reismee.nl

Brisbane

Vandaag verlaat ik het mooie Brisbane alweer en vertrek ik naar Noosa. Brisbane, is weer eens wat anders dan het strand. Ik denk wel dat het tot nu toe mijn favoriete stad in Australië is. Het speciale aan deze stad is dat er een rivier midden doorheen loopt. Naast de rivier hebben ze een pad aangelegd zodat je even weg uit de drukte bent en van het mooie uitzicht kan genieten.
De eerste dag dat ik hier aankwam heb ik dat pad ontdekt. Als je het pad blijft volgen kom je in the botanical garden uit.
Het is een heel mooi park met verschillende gebieden, zo heb je een deel regenwoud, een deel met hele mooie planten en een gewoon park zoals wij die kennen.
Eregistee heb ik gebruik gemaak van de city hopper om de rivier over te steken. Dat is een gratis ferry dienst die je naar alle delen van de stad brengt. Heel handig dus.
Ik heb het Queensland Museum en The museum of modern Art bezocht. Heel indrukwekkend om allemaal te zien maar volgens mij was ik op net de verkeerde dag daar. Alle schoolreisjes hadden hetzelfde idee. Dus met wat schreeuwende kinderen om me heen liep ik door de museums..

Gisteren ben ik met een oude local door de stad gelopen. Je kon vanuit het hostel een gratis tour doen. Het was een interessante ervaring omdat hun natuurlijk veel over de stad en de geschiedenis weten. Brisbane is nog geen oude stad. Rond 1988 is het pas echt gaan groeien naar de stad die het nu is. Zo raar om te beseffen dat in zo'n korte tijd zo veel veranderd is.
Ik vind het jammer dat ik deze stad al moet verlaten. Ik heb nog niet alles gezien en er is nog zo veel te doen hier. Maar het is niet anders. Mijn hele reis tot Cairns is geboekt dus ik moet door.
In Noosa heb ik nu een week, ze zeggen dat het daar mooi is maar ik denk zelf dat een week te lang is daar. We zullen het zien.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!